پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240511
حماسه واکسيناسيون فلج اطفال توسط بسيج به زودي با واکسن داخلي براي کرونا تکرار خواهد شد
تاریخ انتشار : 1399/10/04 10:54:59
نمایش : 1202
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در امر واکسيناسيون عمومي واکسنهاي خارجي وارداتي، مشارکت نخواهيم کرد ولي اگر واکسن داخلي توليد شود که انشاءلله بزودي خواهد شد با کمال ميل حاضريم حماسه مبارزه با فلج اطفال توسط بسيج را باز هم تکرار کنيم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حاشيه نشست کميسيون امنيت ملي مجلس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اين سوال خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما که آيا پس از تامين واکسن کرونا از خارج از کشور بسيج و سپاه در امر واکسيناسيون عمومي مشارکت خواهند کرد، گفت: درباره اين مساله چند نکته وجود دارد؛ اول اينکه ما متولي امر بهداشت و درمان کشور نيستيم و در تصميمات تخصصي اين حوزه قصد مداخله نداريم.

 
سردار محمد رضا نقدي در ادامه به بيان دومين نکته پرداخت و افزود: اما با توجه به توصيه متخصصان و تشکيکهاي جدي کارشناسان در دنيا به هيچ عنوان به کارکنان و پرسنل سپاه و بسيج استفاده و تزريق واکسن هاي خارجي را به دليل مکانيسم عمل واکسن هاي خارجي توصيه نمي کنيم.
 
وي افزود: چون گفته شده واکسن هاي خارجي که ميخواهند با منت به ما بفروشند مبتني بر دخالت هاي ژنتيکي و RNA ويروس ساخته شده است و با توجه به سوابق توليد کنندگان مانند ارسال خونهاي آلوده به کشور، اگر بخواهند ميتواند عوارض خطرناک شناخته نشده اي را به ملت ما تحميل کنند بنابراين آن را به مجموعه کارکنان و مرتبطين با سپاه و بسيج توصيه نمي کنيم ولي همانطور که گفتم براي عموم کشور تصميم گيري با وزارت بهداشت است.
 
وي تصريح کرد: مباحثي هم در مورد ارسال داروها و واکسنهاي آلوده به ديگر کشورهاي دنيا از سوي اين توليدکنندگان وجود دارد؛ ضمن آنکه در کشورهاي خودشان هم هنوز واکسنهايشان، امتحان خود را پس نداده اند، بنابراين مجموع اين مباحث ما را به اين جمع بندي مي رساند که استفاده از اين واکسنها عقلا اولويت نداشته باشد؛ ضمن آنکه از نظر بسياري از کارشناسان، استفاده از اين واکسنها خطرناک هم هست.
 
نقدي در جمع بندي سخنانش گفت: با همه اين اوصاف ما فقط تا جايي که به حوزه فعاليت خودمان مربوط مي شود در اين ماجرا ورود مي کنيم؛ لذا در امر واکسيناسيون عمومي واکسنهاي خارجي وارداتي، مشارکت نخواهيم کرد ولي اگر واکسن داخلي توليد شود که انشاءلله بزودي خواهد شد با کمال ميل حاضريم حماسه مبارزه با فلج اطفال توسط بسيج را باز هم تکرار کنيم.
 
به گزارش دانا، مصطفي معين رئيس شوراي عالي نظام پزشکي کشور نيز در يادداشتي تلگرامي نوشته است:  «واکسن جديد کرونا از نوع واکسن RNA است! با تزريق واکسن، بخش کوچکي از کُد ژنتيکي ويروس وارد بدن مي‌شود و سيستم ايمني آن را بعنوان يک عامل خارجي شناسايي مي‌کند!»
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html